2011-08-16 - Det går bra nu

Vaknade rätt sent idag trots bokad tvättstuga. Både kärleken och jag insåg rätt tidigt när mobillarmet drog igång att vi hellre låg kvar i varandras armar än att tassa ner i källaren för lite lättare tvagning av textilier. Han är så vacker när han vänder sig om, leende mot mig, och frågar hur det kommer sig att det är så himla mycket härligare att sova länge här, tillsammans med mig, än ensam. Dagarna har blivit så himla mycket bättre sen han valde att spendera  varje natt här hos mig. Hos oss. Kan inte tänka mig en bättre början på dagen än att vakna i hans armar och känna all kärlek han känner för mig. Man vill ligga kvar för alltid. För alltid hos honom.

Idag var dock en väldigt bra dag att orka kliva upp för. En dag som gav mig en skön kickstart på hösten som står runt knuten. Idag fick jag nämligen besked om att jag numera skall arbeta med administration och kundsupport via Proffice på ett av Södertäljes största företag. Kan det vara så att det går bra nu?

Jag är lite försiktig med att njuta av min nya lycka för mycket med tanke på att jag allt som oftast blir snuvad på den så fort jag tillåter mig själv att glädjas. Gud tycker om att jävlas med mig. Han ger mig massor av anledningar att bli glad, sen tar han allt ifrån mig samtidigt som han tittar ner och pekar och skrattar. Han är rolig han, Gud.

Nu verkar han dock ha haft semester hela sommaren. Lyckan jag känt har ju fått hållas. Man kan ju hoppas att han tagit ett sabbatsår eller 75 så att jag får behålla den här underbara känslan resten av mitt liv. Känner mig lite less på hans practical jokes.. they´re getting quite old.

Saker tycks börja falla på plats för den här flickan nu. Jag vill gärna fortsätta ha det så. Det är jag värd.

Ikväll ska det småfiras. Att man är galet kär och dessutom fått nytt jobb kräver en cheesecake och varsitt glas vin. Här ska det mysas med tända ljus och hånglas tills mina kinder är rosenröda av allt gnosande mot hans skägg. Herregud. Fjärilarna i magen tog sats och började virvla runt i samma sekund som jag skrev tidgare mening. Jag är så förbannat kär.

Det går bra nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback